Spotler Group tillkännager förvärvet av Sooqr B.V., en plattform som ökar konverteringsfrekvensen för onlinehandel, ökar intäkterna, med personlig sökning på plats, produktrekommendationer och smart optimering av varuförsäljningen. Sooqr kommer att förbättra de personliga e-handelsförmågorna hos Squeezely, Spotlers CDP som förvärvades 2021.

Genom att kombinera dessa två kompletterande tekniker positionerar Spotler Group Squeezely starkt i den framväxande kategorin Commerce Experience Platform (CXP), vilket gör det möjligt för återförsäljare att dra nytta av insikt i kundbeteende, preferenser och köpmönster för att anpassa hela shoppingupplevelsen och förbättra kundengagemang, konverteringsfrekvenser och intäkter.

“Detta är ett betydande ögonblick för våra kunder och vårt team”, kommenterade Tim Hoefnagel, medgrundare och vd för Squeezely. “Inkorporeringen av Sooqrs teknologi och expertis accelererar avsevärt vår utveckling mot vår vision för personifierad handel”.

Grundat 2015 med uppdraget att möjliggöra för online-återförsäljare att erbjuda rätt produkt på rätt plats vid rätt tidpunkt, har Sooqr nu över 1100 kunder över hela världen, inklusive Drogist.nl, HSN, Intersport Twinsport och har etablerat sig som den ledande plattformen för e-handelskonverteringsoptimering i Nederländerna.

“Vi är glada att gå med i Spotler Group”, sa Albert Mombarg, VD för Sooqr, “och för de möjligheter det kommer att erbjuda våra kunder vad gäller produktinvesteringar, tillgång till en rad kompletterande teknologier och expertis över hela gruppen.”

Under de senaste två åren har Spotler Group visat ett ökande åtagande för e-handel, med strategiska investeringar för att stödja online-återförsäljare med korgövergivning, webbplatsanpassning, analytik, personifierade resor och lojalitetsprogram. Förvärvet av Sooqr-tekniken ses som pusselbiten som saknas.

“Att hålla publiken intresserad och engagerad med datadriven, realtidsanpassning ligger i hjärtat av vår strategi. Förvärvet av Sooqr utökar våra möjligheter att inkludera sökning, analys och varuförsäljning”, kommenterade Lee Chadwick, vd för Spotler Group, “Vilket gör det möjligt för oss att erbjuda en modulär lösning som passar behoven hos våra e-handelskunder för att erbjuda engagerande konsumentupplevelser.”